RSS Feed

آموزش توتو

2013/03/24 by الهه

چند نفر از دوستان در مورد لباس تولد ترنج از من پرسیده اند. این لباس از دو تکه تشکیل شده که بادی اون رو آماده خریدم (همون بدنه یا لباس چسبونی که بالاتنه‌ی بچه تا زیر پوشک اش رو می‌پوشونه) ولی دامنش رو خودم درست کردم. که طبق معمول یوتیوب کلی بهم کمک کرد. من ای که حمام کردن بچه رو از یوتیوب یاد گرفتم تصور کنید که دیگه چقدر بهش ایمان آوردم و ازش استفاده می‌کنم.

برای درست کردن توتو یا همون دامن چین چین شما احتیاج به تور رنگی دارید و کش. کش بهتره از نوعی باشه که تا نمی‌شه. می‌شه از روبان هم حتی استفاده کرد. تور هم دیگه بستگی به سلیقه‌ی خودتون هر رنگی دوست داشتید می‌تونید بگیرید. من از ای‌بی این تورها رو سفارش دادم. هر کدوم ۲۵ متر طولشونه و به عرض ۱۵ سانتی متر. عرضش رو هم می‌تونید کمتر بگیرید. فکر کنم ۱۰ سانتی هم خوب بشه. دقت کنید که جنس تور خیلی نرم باشه چون به تن بچه می‌خوره و ممکنه اذیتش کنه. طول تور هم بستگی به اندازه‌ی دور کمر بچه‌تون داره و همچنین اندازه‌ی دامن. برای ترنج تقریبا ۲۴ متر استفاده شد. من تورها رو به قطعات ۱۵ در ۵۰ سانتی بریدم. هر اندازه که می‌خواید قد دامن تون باشه رو دو برابر کنید و چند سانت هم برای گره در نظر بگیرید و تورها رو به اون اندازه ببرید.

حضور فعال گبه در درست کردن توتو

دو سر کش رو بهم بدوزید. تنها بخشی که احتیاج به دوخت و دوز داره این مرحله است. همون طور که می‌بینید گبه هم در این امر مشارکت فعالی داشت.

استفاده‌ی بهینه از جعبه‌ی آمازون

دایره‌ای که با کش درست شده رو می‌تونید دور یه جعبه بذارید یا حتی هیچ جا هم نذارید و توی دست بگیرید. بعد تورها رو از وسط تا کنید و گره ملوانی بزنید. به تور آبی در سمت راست تصویر بالا دقت کنید. نمی‌دونم چطوری توضیح بدم. حتی می‌تونید گره‌ معمولی بزنید. و این کار رو ادامه بدید تا دور تا دور کش، تور گره بخوره.

توتوی آبی و نارنجی

من از دو رنگ استفاده کردم. شما می‌تونید تک رنگ درست کنید یا حتی از تعداد بیشتری رنگ استفاده کنید. هر چقدر ضخامت کش کمتر باشه دامن شما پر چین‌تر می‌شه. ولی دیگه کش قیطون استفاده نکنید.

توتوی آبی و نارنجی


7 Comments »

  1. مریم says:

    عزیزم عکس هاتون خیلی حرفه ای هستن. اگر می تونی آموزش عکاسی رو هم اضافه کن به پست هات.
    ممنون میشم

    • الهه says:

      ممنون از لطفتون. چشم سعی می‌کنم چند تا پست درباره‌ی عکاسی هم بنویسم

  2. لادن says:

    الهه جان، حال شما ؟ چرا خبری ازتون نیست دلمون برای ترنجی تنگ شده!!!

  3. الی says:

    سلام ، می تونم بپرسم دوربین شما چیه ؟ و یا اینکه لنزش چی هست. عکس های بسیار زیبایی دارید. هرچند که ترنج خانم هم سوژه بی نظیریست 🙂

    • الهه says:

      سلام. شما لطف دارین. دوربین من نیکون دی‌۵۰۰۰ و لنزش هم ۲۰۰-۱۸ یا ۵۰ میلی‌متره

  4. الی says:

    سلام مجدد. امشب وقت کردم سر فرصت وبلاگتون رو خوندم و عکس هاشو دیدم. عاشق عکساتون شدم و البته ترنج. امکانش هست آموزش عکاسی و ادیت عکس هم بذارید؟ اگه بشه که خیلی عالی میشه. راستی می شه بگید تو زمینه عکاسی تحصیلات آکادمیک دارید و اگه دارید از کجا.
    ممنونم.

    • الهه says:

      سلام. بازم ممنون از لطفتون به عکس‌هام و ترنج. اگه ترنج وقتی برام بذاره شاید چند تا نکته‌ی عکاسی هم گاه گاهی بنویسم. من بیشتر خودآموخته هستم و با خوندن کتاب عکاسی رو یاد گرفتم

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.