RSS Feed

به خاطر کوزه به سرها

2012/10/13 by الهه

کوزه به سر

به کسی نگید ولی من تا امشب به ترنج آب نداده بودم. فیلتر آب‌مون تموم شده بود و هی یادم می‌رفت که فیلتر بخرم. آب لندن رو اگه فیلتر نکنید و باهاش چایی درست کنید یه لایه‌ی ضخیم چربی روی چای جمع می‌شه. همه ظرف‌ها هم بعد از شستن با این آب حتما لک می‌شن. من که جرات ندارم آب فیلتر نشده بخورم برای همین آب معدنی می‌گیرم ولی برای چایی  آب رو فیلتر می‌کنیم و می‌جوشونیم و استفاده می‌کنیم. برای غذا پختن هم دل به دریا می‌زنم و به این امید که آب می‌جوشه از آب شیر استفاده می‌کنم. هر چند فکر کنم آب رودخونه‌ی تیمز رو بدون هیچ تصفیه‌ای می‌فرستند توی لوله‌ها : |

لیوان در نقش دندونی

خلاصه که امشب سعی کردم توی یه لیوانی که مثلا مخصوص آب خوردن برای اولین باره به ترنج آب فیلتر شده‌ی جوشیده‌ی خنک شده بدم … ولی دریغا که همه‌ی فرش و صندلی‌های اطراف و پرده و موکت آب خوردند ولی ترنج نه. لیوان رو مثل شمشیر تو هوا دور سرش می‌چرخوند و جیغ می‌کشید. یا اگه خسته می‌شد به عنوان دندونی ازش استفاده می‌کرد. تا اینکه پرتش کرد رو زمین و موفق شدم وسط گریه و جیغ و دادش یه قاشق رو جایگزینش کنم. به هر حال تجربه‌ی آب خوردن موفقی نبود امشب.


1 Comment »

  1. آسیا says:

    الهه جان, نمی دانم کیفیت آب لندن چطور هست, ولی آب شهر ما هم برای چای و قهوه درست کردن همین مصیبت را داره. ولی آب آشامیدنی است ب تمام خواص مواد معدنی که برای بدن لازم است. چیزی که من میدانم و سالها درباره اش اینجا بحث شده, این است که نوشیدن آب فیلتر شده بعنوان جایگزین دائمی آب آشامیدنی مثل این می ماند که ما دائم داروهای هموپاتی مصرف بکنیم و حتی برای دادنش به نوزاد کاملا روشن است که آب آشامیدنی سالم تر است.
    اینجا حتی اتحادیه های حمایتی سرطان کودک هم حتی هر نوع استفاده از فیلتر آب را رد میکند و اعتقاد دارند که سیستم فیلتر آب سرطان زا است.
    در هر صورت, یک مشکل استفاده دائم از فیلتر این است که بدن با مواد دیگری که مواد معدنی طبیعی را از آب آشامیدنی دفع میکنند و بطور بیو شیمی کار میکنند مرتب سروکار دارد و مصونیت طبیعی بدن به مرور زمان تحت فشار است. تنها چیزی که است مدتی برای تهیه شیر بچه نوزاد از آب معدنی که در شیشه فروخته میشه استفاده می شد.
    مادرم اینها یک مدت این سیستم فیلتر را که حتی به شیر آب وصل میشود را استفاده کردند و این باعث اسهال دائمی شد. دختر منهم بخاطر بیماری قلبی اش مثلا اصلا اجازه استفاده این نوع آب های فیلتر شده را به عنوان آب آشامیدنی نداره.
    آب آشامیدنی که در کتری و کافه ماشین استفاده می کنیم بخاطر کتری و ماشین است که زود از کار می افتند چون این دستگاه ها مواد مدنی را جذب بدنه خود میکنند, در صورتیکه بدن ما به این مواد مدنی احتیاج دارد که آنها رابیشتر از طریق آب و نمک می گیرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.